13.9 C
Tehran
پنج‌شنبه 6 اردیبهشت 1403
No menu items!
خانه نکات مهم بازار خودرو آیا روند کاهش قیمت خودروها تا پایان سال 99 ادامه دارد؟

آیا روند کاهش قیمت خودروها تا پایان سال 99 ادامه دارد؟

عوامل مهم تاثیر گذار در کاهش قیمت خودرو در پایان سال 99

آیا روند کاهش قیمت خودروها تا پایان سال 99 ادامه دارد؟

خیلی از افرادی که تمایل به خرید خودرو دارند الان به این سوال فکر می کنند که خودرو باز هم ارزانتر می شود یا خیر؟

برای پاسخ به این سوال باید به چند مورد توجه نمود:

  1. افزایش عرضه خودرو توسط خودروسازان
  2. مشخص شدن وضعیت برجام
  3. قیمت دلار
  4. باز شدن واردات خودرو در سال 1400
  5. وضعیت کرونا در پایان سال 99
  6. وضعیت اقتصادی مردم در پایان سال 99
  7. و …

کاهش قیمت خودرو از اعلام اولیه نتایج انتخابات آمریکا در آبان ماه آغاز شد.علت آن هم اظهارات جو بایدن (نامزد حزب دموکرات) قبل از انتخابات سال 2020 میلادی بود. او در یکی از مناظره های تبلیغاتی خود اعلام کرده بود در صورت رای آوردن به برجام بر می گردد. همین شعار انتخاباتی به دور از اینکه صرفا یک شعار تبلیغاتی باشد یا خیر سبب کاهش قیمت دلار از بالای 30.000 تومان به حدود 25.000 تومان شد این کاهش 20 درصدی قیمت دلار سبب کاهش قیمت خودرو شد. یکی دیگر از عوامل کاهش قیمت دلار در این دو ماه اخیر ثبات نسبی وضعیت سیاسی در خاورمیانه بود.

ثبت نام های اینترنتی خودروسازان برای پیش فروش محصولاتشان در کنار اعلام رییس سازمان بازرسی کل کشور در مورد تحویل تمامی خودروهای مستقر در پارکینگ خودروسازان به خریدارانی که از قبل ثبت نام کرده اند نیز سبب ایجاد دیدگاهی ضد تورمی شده و این افزایش عرضه می تواند در کاهش قیمت خودروهای داخلی تاثیر گزار باشد.

یکی دیگر از پارامترهای کاهش قیمت خودرو مخصوصا خودروهای وارداتی، خبر باز شدن واردات خودرو در سال 1400 می باشد که همین خبر جدا از صحت آن، سبب کاهش تقاضا در پایان امسال شده و این امر یکی از مهمترین عوامل کاهش قیمت خودرو است.

یکی دیگر از عوامل مهم و تاثیر گزار بر روی قیمت خودرو، ویروس کرونا (COVID 19) می باشد. در صورت ادامه دار بودن این بیماری یا شدت گرفتن آن تا پایان سال، سبب کاهش سفرهای نوروزی شده و همین امر باعث کاهش خرید خودرو در اسفند ماه خواهد شد.

در هر صورت وجود ویروس همه گیر کرونا در کل جهان باعث فلج شدن اکثر فعالیت های اقتصادی شده و در صورتی که دولت ها با برنامه های حمایتی خود از کسب و کار ها حمایت نکنند یک فاجعه در راه است. در کشور ما هم همین مسئله باعث تعطیلی اکثر کسب و کارها شده و عدم وجود درآمد و نقدینگی در بین مردم، یکی دیگر از عوامل کاهش درخواست برای خرید خودرو شده است.

در پایان این مقاله به همه خوانندگان عزیز توجه هم زمان به عوامل ذکر شده در بالا را برای تصمیم گیری برای خرید خودرو جلب می نمایم. در ضمن در صورت تصمیم برای خرید خودرو حتما مقاله نکات مهمی که قبل از خرید خودرو باید به آن توجه داشت را مطالعه نمایید.

ارسال یک دیدگاه

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید

- تبلیغات-

محبوب ترین ها

وضعیت بازار خودرو در تیر و مرداد 1400

وضعیت بازار خودرو در تیر و مرداد ماه 1400 بازار خودرو در تیر و مرداد ماه 1400 به مانند خرداد ماه، با افزایش نسبی قیمت...

بهترین رنگ های خودرو در سال 2020

بهترین رنگ های خودرو در سال 2020 انتخاب رنگ خودرو در کنار انتخاب آپشن، همیشه یکی از دغدغه خریداران خودرو، مخصوصا خودروهای وارداتی بوده است. افراد...

وضعیت بازار خودرو در خرداد 1400

وضعیت بازار خودرو در خرداد ماه 1400 بازار خودرو در خرداد ماه 1400 بر خلاف فروردین و اردیبهشت ماه دچار تکاپوی مختصری بین خریداران و...

وضعیت بازار خودرو در فروردین و اردیبهشت 1400

وضعیت بازار خودرو در فروردین و اردیبهشت 1400 بازار خودرو در فروردین و اردیبهشت ماه سال 1400 به مانند چند ماه گذشته در رکود بسیار...