17.2 C
Tehran
جمعه 10 فروردین 1403
No menu items!
خانه خلاصه مهم ترین کتاب ها خلاصه کتاب روانشناسی فروش اثر بریان ترسی

خلاصه کتاب روانشناسی فروش اثر بریان ترسی

خلاصه کتاب روانشناسی فروش اثر بریان ترسی

خلاصه کتاب روانشناسی فروش اثر برایان ترسی

در نگارش خلاصه این کتاب سعی نموده ام فقط موارد مهمی که یک کارشناس فروش خودرو با رعایت کردن آن می تواند به موفقیت های بزرگی دست یابد مطرح نمایم  و مثال هایی با توجه به شرایط حاکم بر بازار خودرو کشور و تجربیات خود در 10 سال گذشته در این صنعت، در کنار مطالب ذکر شده است.

آماده کردن لیست کارهای روزمره یکی از بزرگترین راه های رسیدن به موفقیت در آینده است.تمامی افرادی که برای آینده خود هدف گذاری و برنامه ریزی نموده اند می بایست بعد از خرد کردن هدف خود به اهداف کوچک تر، همیشه برای فردای خود برنامه مشخصی داشته باشند از این رو پیشنهاد می شود یک روز قبل برنامه فردای خود را یادداشت کرده و طبق آن به سوی هدف اصلی حرکت کنید.

یک کارشناس فروش موفق عزت نفس خود را مدیریت و کنترل می نماید تا در عملکرد او برای رسیدن به موفقیت یک جهش بزرگ ایجاد نماید. به خود بگویید در آینده می خواهید چه کاره شوید و در ذهن خود آن را تجسم کنید.تصویر ذهنی ایجاد شده سبب حرکت ذهن ناخودآگاه شما شده و شما را برای رسیدن به موفقیت کمک می نماید.

اگر کارشناس فروشی همیشه به خود بگوید من یک فروشنده موفق می شوم و تصویر ذهنی آن را ایجاد نماید و در این راه به صورت اصولی تلاش کند حتما به آن می رسد.

اطرافیان خود را به نحوی انتخاب کنید که از نظر انگیزه و علایق فردی به شما نزدیک بوده و شما را برای رسیدن به اهدافتان کمک و تشویق نمایند. از افراد مایوس و شکست خورده که همیشه نالان هستند دوری نمایید چون نه تنها به شما کمکی نخواهند کرد بلکه شما را در رسیدن به اهدافتان مایوس می نمایند.

به آموزش خود اهمیت داده و سعی نمایید هر روز یک نکته جدید یاد بگیرید با توجه به سرعت بالای رشد و تکامل علوم و تکنولوژی های جدید در تمام زمینه ها، ما همیشه نیاز به یادگیری مباحث مختلف داریم.به عنوان مثال یک فروشنده موفق برای ارتباط با مشتریان بالقوه در حال حاضر باید به نکات اولیه بازاریابی دیجیتال مخصوصا استفاده از شبکه های اجتماعی مانند اینیستاگرام توجه ویژه نماید.

در اولین قدم برای فروش، ابتدا به صحبت های مشتری خود خوب گوش نمایید و وسط حرف های او نیایید سپس با سوال کردن نیاز او را شناسایی و آن را به تمایل تبدیل نمایید.

برای فروش کالای خود باید مزیت های آن را به مشتری بگویید نه ویژگی های کالا را، چون اکثر خریداران قبل از خرید اقدام به جمع آوری اطلاعات مربوط به آپشن و ویژگی های آن کالا می نمایند. برای مثال یک خریدار خودرو قبل از مراجعه به نمایندگی، اطلاعاتی راجب به حجم موتور، قدرت و بعضی از آپشن های آن خودرو نموده است و شنیدن همان اطلاعات برایش جالب نیست در این جا یک کارشناس فروش حرفه ای می بایست مزیت هایی که آن خودرو نسبت به بقیه برند های خودرویی دارد را به خریدار بگوید مانند پایین بودن مصرف سوخت، پایین بودن هزینه های تعمیر و نگهداری، در دسترس بودن قطعات و وجود شبکه گسترده خدمات پس از فروش می تواند برای خریدار جذاب باشد.

برای اکثر خریداران، تایید و مورد پذیرش قرار گرفتن خرید خود از سوی جامعه و افراد خانواده مهم است یک کارشناس فروش موفق می بایست به این نکته در پرزنت های خود توجه ویژه نماید. برای مثال اکثر مردم در زمان خرید خودرو در صورت داشتن پول کافی، اقدام به خرید خودرو کره ای می کنند نه چینی.

خیلی از افراد بدون توجه به قیمت یک کالا مانند خودرو، بیشتر دنبال آن هستند که ببینند خرید آن خودرو، آنها را در جامعه و محل کار به چه صورت نشان می دهد. در اینجا یک کارشناس فروش حرفه ای باید با سوال کردن به صورت غیر مستقیم، نیاز های واقعی مشتری را دریابد و در رفع آن نیاز قدم بر دارد.برای مثال خیلی از افرادی که در حوزه تجارت و بازرگانی فعال هستند به دنبال خودروهای لوکس می گردند تا در زمان مراجعه به یک سازمان یا شرکت در نظر آنها به عنوان یک فرد موفق نشان داده شوند. یک فروشنده حرفه ای بعد از فهمیدن این نیاز، می تواند گرانترین خودرو خود را به خریدار فروخته و برای شرکت خود سود آوری بیشتری کسب نماید.

یک فروشنده حرفه ای در اولین برخورد با مشتری می بایست به وضعیت ظاهری او توجه ویژه و سریعی نماید. وسایلی مانند ساعت، گوشی موبایل تا حدودی نشان دهنده وضعیت مالی خریدار است از این رو اگر خریدار دارای لوازم برند و لوکسی باشد فروشنده می بایست سریعا کالاهای لوکس و برند خود را برای خریدار معرفی نماید و وقت خریدار را با کالاهای معمولی نگیرد. البته توجه داشته باشید با توجه به شرایط استان و محل کار خود به مشتریان توجه نمایید در خیلی از شهرها مردم متمول نیز مانند یک فرد عادی لباس می پوشند و هر فروشنده موفقی باید با توجه به هنجارهای موجود در شهر خود بر روی این مورد برنامه ریزی نماید.

یک فروشنده موفق خودرو می بایست در ابتدا با برخورد خوب و حرفه ای خود اعتماد خریدار را جلب نماید سپس به صحبت های او خوب گوش نماید و بعد با سوالات مشخص نیاز مشتری را فهمیده و در راستای اهداف او قدم بردارد. برای مثال خریداری که هدفش از خرید خودرو، رفتن به سفرهای بین شهری متعدد است نیاز به خودرویی با فضای بزرگتر و راحت تر برای سرنشینان و آپشن های ایمنی و رفاهی بالا دارد نه یک خودرو کوچک کم مصرف که بخواهد برای آن در خیابان به راحتی جای پارک فراهم آورد.

یک فروشنده موفق می بایست خیال مشتری را از خرید خود آسوده نماید به عنوان مثال یکی از عواملی که باعث شد فروش اینترنتی در کشور ما رونق بگیرد اعلام عودت کالا تا یک هفته بدون هیچ گونه سوالی از سوی فروشنده بود با این شعار تبلیغاتی که در اصل یکی از قوانین حاکم بر روی تجارت الکترونیک است خریداران ترغیب به خرید کالا می شدند.

یک فروشنده خودرو حرفه ای باید در میان صحبت های خود برای خریدار، از تعداد فروش خودروی شرکت، تعداد مشتریان راضی و تعداد مشتریان دائم شرکت نام ببرد ای امر سبب ایجاد انگیزه در خریدار می شود.

باز هم تاکید می کنم عزت نفس نقش مهمی در پیشرفت یک کارشناس فروش حرفه ای دارد

 

ارسال یک دیدگاه

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید

- تبلیغات-

محبوب ترین ها

وضعیت بازار خودرو در تیر و مرداد 1400

وضعیت بازار خودرو در تیر و مرداد ماه 1400 بازار خودرو در تیر و مرداد ماه 1400 به مانند خرداد ماه، با افزایش نسبی قیمت...

بهترین رنگ های خودرو در سال 2020

بهترین رنگ های خودرو در سال 2020 انتخاب رنگ خودرو در کنار انتخاب آپشن، همیشه یکی از دغدغه خریداران خودرو، مخصوصا خودروهای وارداتی بوده است. افراد...

وضعیت بازار خودرو در خرداد 1400

وضعیت بازار خودرو در خرداد ماه 1400 بازار خودرو در خرداد ماه 1400 بر خلاف فروردین و اردیبهشت ماه دچار تکاپوی مختصری بین خریداران و...

وضعیت بازار خودرو در فروردین و اردیبهشت 1400

وضعیت بازار خودرو در فروردین و اردیبهشت 1400 بازار خودرو در فروردین و اردیبهشت ماه سال 1400 به مانند چند ماه گذشته در رکود بسیار...