21.7 C
Tehran
پنج‌شنبه 6 اردیبهشت 1403
No menu items!
خانه خلاصه مهم ترین کتاب ها خلاصه کتاب 4 ساعت کار در هفته اثر تیموتی فریس

خلاصه کتاب 4 ساعت کار در هفته اثر تیموتی فریس

مطالعه این کتاب به ما می آموزد که چگونه با تغییر نگرش در زندگی و کسب و کار و با صحیح کار کردن به جای زیاد کار کردن به خواسته های خود دست پیدا کنیم.

خلاصه کتاب 4 ساعت کار در هفته

مطالعه این کتاب به ما می آموزد که چگونه با تغییر نگرش در زندگی و کسب و کار و با صحیح کار کردن به جای زیاد کار کردن به خواسته های خود دست پیدا کنیم.

نویسنده این کتاب (تیموتی فریس) با طرز فکر افرادی که فکر می کنند باید تمام دوران خوب جوانی را سخت کار کرده تا بتوانند برای دوران پیری و بازنشستگی خود پولی پس انداز کنند به شدت مخالف است. و آنان را برده های مدرن پشت میز نشین می خواند که از شغل و زندگی خود هم لذتی نمی برند و در دوران سالمندی نیز از عملکرد خود بسیار ناراضی هستند چون بهترین زمان های زندگی خود را از دست داده اند.

نویسنده گروه جدیدی از افراد را با عنوان ثروتمندان جدید معرفی می کند. از نظر او ثروتمند جدید خود را با شرایط موجود وفق نمی دهد و به دنبال کسب و کاری که واقعا به آن علاقه دارد می رود و می خواهد در زمان حال زندگی کند و با توجه به شرایط فعلی خود به دور از هر گونه کم و کاستی، بتواند زندگی خوبی را داشته باشد (زندگی خوب، زندگی اشرافی نیست)

ثروتمندان جدید از کسی بی دلیل پیروی نکرده و قوانین خود را دنبال می کنند و رویا های بزرگی در سر دارند، حتی اگر از نظر دیگران منطقی نباشد، این افراد از شروع دوباره هراسی ندارند و سعی می کنند با حداقل امکانات خود در زندگی بیشترین استفاده را ببرند.

نویسنده یکی از بزرگترین اشتباهات هر فرد را ماندن در منطقه امن و راحت خود می داند. او می گوید که نمی شود هم در منطقه امن بود و هم به زندگی دلخواه خود رسید پیشرفت با امنیت مترادف و همسو نیست.

همه افراد برای رسیدن به مقام ثروتمندان جدید باید ترس خود را کنار گذاشته و از منطقه امن خود خارج شوند. آنها باید با ترس های خود رو به رو شده تا بتواند به اهداف مورد نظر دست یابند.

ثروتمندان جدید در کار خود بهره وری بالایی دارند و طبق اصل پارتو فقط به اموری که آنها را به اهداف خودشان نزدیک می کنند تمرکز می کنند.طبق اصل پارتو می بایست 80 درصد وقت، انرژی و تلاش خود را باید بر روی 20درصد از مهمترین اموری که ما را به اهداف خود می رساند متمرکز نماییم. برای استفاده درست از این اصل (اصل پارتو) می بایست ابتدا تمامی اموری که بیشترین تاثیر را بر روی زندگی کاری و شخص ما دارند شناسایی نماییم.

افراد موفق یا ثروتمندان جدید کارهای اصلی خود را در اول صبح و در ابتدای شروع زمان کاری انجام می دهند و کارهای با الویت کمتر را به اخر زمان کاری محول می کنند.

ثروتمندان جدید به عواملی که وقت آنها را هدر می دهد توجه می کنند، این عوامل می تواند افراد یا اموری باشد که وقت شما را در طول روز گرفته و شما را از رسیدن به اهدافتان باز می دارد، مانند شبکه های اجتماعی، تماس های غیر ضروری و جلسه های متعدد در زمان کار.

نویسنده در ادامه به ضرورت داشتن درامد ثابت برای رسیدن به اهداف اشاره می کند  و می گوید برای کار خود حتما بهترین افراد را انتخاب کرده و در صورت امکان در جهت کاهش هزینه ها، کارهای خود را برون سپاری نمایید.

برای داشتن یک شغل ثابت در کنار کار خود باید بسیار فکر کنید و سپس بهترین محصولی که می توانید تولید کرده یا خدماتی که می توانید ارائه کنید را مشخص کرده و بعد از بررسی بازار آن، در این راه حرکت نمایید.داشتن بازار برای محصول مهمترین قسمت انتخاب یک کسب و کار می باشد.

برای یافتن بهترین محصول برای فروش می توانید از کمپین های تبلیغاتی استفاده کنید و آن محصولی که بیشترین بازخورد را از طرف مشتریان داشت را به عنوان محصول نهایی خود انتخاب نمایید . خود نویسنده این کتاب از همین روش برای مشخص کردن نام کتاب خود استفاده نموده است و در نهایت به نام 4 ساعت کار در هفته رسیده است.

همیشه به یاد داشته باشید مشتریان قبل از اعتماد به محصول جهت خرید، فروشنده آن را بررسی می نمایند و در صورت اعتماد به فروشنده اقدام به خرید می کنند. برای جلب اعتماد مشتریان خود می بایست همیشه شرکت خود را بزرگتر از آن چیزی که هست نشان دهید برای رسیدن به این امر می توانید از تولید محتوا در مورد محصول و خدمات خود در روزنامه ها، سایت ها و کنفرانس های خبری استفاده کنید. حتی می توانید به صورت یک کارشناس خبره درباره محصول خود اقدام به برگزاری دوره های آموزشی نمایید.

مشتری باید همیشه حس کند از یک شرکت بزرگ با تعداد زیادی کارمند خرید می کند و با یک برند طرف هست تا از خرید خود لذت برده و آن را به بقیه افراد نیز پیشنهاد دهد.

طبق اصل پارتو 20 درصد مشتریان سبب 80 درصد درامد شما هستند. مشتریان بزرگ را شناسایی کرده و روی آنها تمرکز کنید.

همیشه روند خرید را برای مشتریان راحت و سهل کنید. اگر مشتریان در هنگام خرید زیاد فکر کرده و نیاز به تصمیم گیری های مختلفی داشته باشند از خرید خود پشیمان می شوند. (این امر در مورد خرید اینترنتی هم بسیار شایع است، هر چه فرآیند خرید سهل و آسان باشد و گزینه کمتری به مشتری در هنگام خرید پیشنهاد شود احتمال فروش کالا بالاتر می رود)

در آخر برای رسیدن به مقام یک ثروتمند جدید باید با تغییر نگرش خود به زندگی و ثروت شروع کنیم و از منطقه امن و راحت خود خارج شده و به دنبال یک کسب و کار در کنار کار اصلی خود باشید، از عواملی که سبب هدر رفتن وقتمان می شود خودداری کرده و سپس با ایجاد یک محصول یا خدمت مناسب، اقدام به درآمد زایی به عنوان شغل دوم خود نماییم.

ارسال یک دیدگاه

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید

- تبلیغات-

محبوب ترین ها

وضعیت بازار خودرو در تیر و مرداد 1400

وضعیت بازار خودرو در تیر و مرداد ماه 1400 بازار خودرو در تیر و مرداد ماه 1400 به مانند خرداد ماه، با افزایش نسبی قیمت...

بهترین رنگ های خودرو در سال 2020

بهترین رنگ های خودرو در سال 2020 انتخاب رنگ خودرو در کنار انتخاب آپشن، همیشه یکی از دغدغه خریداران خودرو، مخصوصا خودروهای وارداتی بوده است. افراد...

وضعیت بازار خودرو در خرداد 1400

وضعیت بازار خودرو در خرداد ماه 1400 بازار خودرو در خرداد ماه 1400 بر خلاف فروردین و اردیبهشت ماه دچار تکاپوی مختصری بین خریداران و...

وضعیت بازار خودرو در فروردین و اردیبهشت 1400

وضعیت بازار خودرو در فروردین و اردیبهشت 1400 بازار خودرو در فروردین و اردیبهشت ماه سال 1400 به مانند چند ماه گذشته در رکود بسیار...