11.7 C
Tehran
جمعه 10 فروردین 1403
No menu items!
خانه چگونه یک فروشنده موفق باشید فصل اول: ذهنیت فروشنده (ضمیر ناخودآگاه)

فصل اول: ذهنیت فروشنده (ضمیر ناخودآگاه)

اولین فاکتور برای موفقیت یک کارشناس فروش، داشتن ذهنیت مثبت نسبت به آینده می باشد.

فصل اول: ذهنیت فروشنده (ضمیر ناخودآگاه)

با گسترش علم رشد فردی در سالهای اخیر و ترویج آن توسط افراد مختلفی مانند بریان ترسی، تونی رابینز، و نگارش کتاب های مختلف در تمامی حوزه های موفقیت، اولین چیزی که شاید در ابتدای تمامی صحبت های این افراد بوده است مدیریت ذهن و مغز می باشد.

مغز انسان به دو قسمت ضمیر خودآگاه و ضمیر ناخودآگاه تقسیم می شود. وظیفه ضمیر خودآگاه کنترل کارهای ارادی مثل راه رفتن، غذا خوردن و انجام کارهای ذهنی و منطقی مثل محاسبات ریاضی می باشد ولی وظیفه ضمیر ناخودآگاه کنترل تمامی قسمت هایی از بدن هست که شما در مدیریت آن اثر گذار نیستید یا به آن فکر نمی کنید مثل تعداد و نظم ضربان قلب و نحوه نفس کشیدن. ضمیر ناخودآگاه وظیفه کنترل احساسات را نیز بر عهده دارد.

شما همیشه به هر چیزی که در زندگی و کسب و کار خود فکر می کنید از قسمت خودآگاه به قسمت ناخودآگاه مغز فرستاده می شود و ضمیر ناخوآگاه مغز آن را به عنوان یک حقیقت پذیرفته و تصویر سازی می کند. به همین دلیل یک کارشناس فروش حرفه ای هیچ وقت به خود نمی گوید من موفق نمی شوم یا به اهدافم در زندگی نمی رسم چون ضمیر ناخودآگاه او این سیگنال ها را دریافت کرده و تصاویر ذهنی منفی تولید می کند و ناخواسته فرد را به سمت شکست و نامید حرکت می دهد.

باید همیشه به ضمیرناخودآگاه خود انرژی مثبت داده و همیشه به موفقیت و پیروزی خود فکر کنید تا ضمیر ناخودآگاه آن را تصویر سازی کرده و با شور و اشتیاقی که در شما ایجاد می کند شما را به سوی رسیدن به اهدافتان کمک نماید.

یک مثال معروف بین قهرمانان ورزشی وجود دارد، آنها همیشه قبل از تمرین، در محیطی آرام و ساکت چشمان خود را بسته و اندکی به فکر فرو می روند و خود را در شرایط بعد از مسابقه و در حالی که مدال طلای المپیک را گرفته و در سکوی اول ایستاده و تمام افراد حاضر در ورزشگاه در حال تشویق آنها هستند تجسم می کنند. این تجسم قبل از تمرین ها سبب تصویر سازی برای ضمیر ناخود آگاه و سپس ایجاد انرژی باور نکردنی در ورزشکار جهت انجام تمرینات می شود.

از این رو همیشه به کارشناسان فروش موفق توصیه می شود هر روز صبح قبل از رفتن به سر کار، زمانی را جهت فکر کردن به موفقیت های آینده و دادن انرژی مثبت به خود اختصاص دهند تا با استفاده از قانون جذب و ضمیرناخود آگاه، به سوی موفقیت حرکت کنند.

در نظر داشته باشید بعد از تمرین بر روی ذهنیت و ضمیر ناخودآگاه، می بایست اهداف خود را مشخص کرده و با یک برنامه ریزی صحیح به سمت موفقیت گام بر دارید. در مقالات بعدی در مورد هدف گذاری و نحوه رسیدن به اهداف صحبت خواهیم کرد.

ارسال یک دیدگاه

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید

- تبلیغات-

محبوب ترین ها

وضعیت بازار خودرو در تیر و مرداد 1400

وضعیت بازار خودرو در تیر و مرداد ماه 1400 بازار خودرو در تیر و مرداد ماه 1400 به مانند خرداد ماه، با افزایش نسبی قیمت...

بهترین رنگ های خودرو در سال 2020

بهترین رنگ های خودرو در سال 2020 انتخاب رنگ خودرو در کنار انتخاب آپشن، همیشه یکی از دغدغه خریداران خودرو، مخصوصا خودروهای وارداتی بوده است. افراد...

وضعیت بازار خودرو در خرداد 1400

وضعیت بازار خودرو در خرداد ماه 1400 بازار خودرو در خرداد ماه 1400 بر خلاف فروردین و اردیبهشت ماه دچار تکاپوی مختصری بین خریداران و...

وضعیت بازار خودرو در فروردین و اردیبهشت 1400

وضعیت بازار خودرو در فروردین و اردیبهشت 1400 بازار خودرو در فروردین و اردیبهشت ماه سال 1400 به مانند چند ماه گذشته در رکود بسیار...