18.9 C
Tehran
چهارشنبه 5 اردیبهشت 1403
No menu items!
خانه چگونه یک فروشنده موفق باشید فصل دوم: استراتژی های یک فروشنده موفق

فصل دوم: استراتژی های یک فروشنده موفق

استراتژی هایی که یک کارشناس فروش برای دستیابی به موفقیت باید داشته باشد.

استراتژی های یک کارشناس فروش موفق

استراتژی از واژه یونانی  strategia (استراتژیا) به معنی مدیریت نظامی گرفته شده است.برای استراتژی تعریف های مختلفی وجود دارد که در مفهوم نهایی یکسان هستند ولی در کل، استراتژی به برنامه های بلند مدت یک سازمان برای رسیدن به اهداف نهایی با توجه به منابع و زمان مشخص و از پیش تعیین شده می باشد.

شرکت ها برای حضور در بازار رقابتی، با توجه به اهداف خود، استراتژی های مختلفی دارند.در اینجا هدف ما بررسی استراتژی فروش شرکت ها نیست بلکه بررسی استراتژی های یک کارشناس فروش در بازار خودرو می باشد.

با توجه به تعریف استراتژی، یک کارشناس فروش موفق باید برای خود چند هدف بزرگ در نظر بگیرد و سپس اهداف خود را به اهداف کوچکتر تقسیم کرده و برای رسیدن به آنها، یک برنامه بلند مدت با منابع و زمان مشخص در نظر بگیرد.

منابع مورد نیاز یک کارشناس فروش برای تبدیل شدن به یک مدیر فروش موفق در آینده، تلاش، انرژی، زمان و گذراندن دوره های آموزشی مناسب در جهت ارتقاء توانمندی های خود می باشد.

استراتژی هایی که یک کارشناس فروش باید رعایت نماید:

  1. تفاوت: کارشناس فروشی موفق می باشد که در نظر همکاران، مدیران و مشتریان خود متفاوت از بقیه باشد این تفاوت می تواند در ظاهر، نحوه لباس پوشیدن، نحوه ارتباط با مشتری، قدرت بیان، شناخت بازار و رقبا و … باشد. در صورتیکه توانمندی های شما به صورت یک تفاوت آشکار با بقیه همکارانتان باشد شما در بین مدیران و مشتریان خود محبوب خواهید شد و این محبوبیت در عملکرد و راندمان فروش شما موثر می باشد.
  2. برنامه روزانه : همیشه در شب قبل، برنامه فردای خود را بنویسید. این کار به ظاهر ساده، سبب جلوگیری از اتلاف وقت شما شده و به تمامی کارهای شما در طول روز نظم می بخشد.
  3. شناخت : یک کارشناس فروش موفق می بایست ابتدا نسبت به کالا و خدمات شرکت و سپس نسبت به بازار و رقبای خود شناخت کامل و جامعی داشته باشد. این شناخت سبب اعتماد بنفس جهت مذاکره با مشتریان بالقوه شده و فروش را ارتقاء می بخشد.
  4. تبلیغات : یک کارشناس فروش موفق می بایست با توجه به شناختی که از محصول خود دارد مشتریان هدفش را شناسایی کرده و سپس برنامه های تبلیغاتی خود را در آن حوزه متمرکز نماید تا بتواند در زمان کمتر با هزینه پایین تر بیشترین راندمان فروش را داشته باشد. در این حوزه نباید از قدرت شبکه های اجتماعی به سادگی عبور کرد.
  5. اعتماد سازی : یک کارشناس فروش موفق باید در نقش یک مشاور با مشتری خود ارتباط برقرار کند به نحوی که با ارائه اطلاعات صحیح، اعتماد مشتری را جلب کرده و سپس خودرو خود را به فروش رساند. معمولا مشتریانی که از این طریق خودرو خریداری می کنند در آینده نزدیک با تبلیغات دهان به دهان، افراد دیگری را نیز جهت خرید از آن کارشناس فروش ترغیب می نمایند.
  6. گوش کردن : به تمامی نیاز های مشتری خود توجه کنید و سعی کنید با گوش کردن متوجه شوید او چه خودرویی با چه امکاناتی نیاز دارد. در صورتی که با یک مشتری ناراضی مواجه هستید صبر کنید او تمام دلایل خود را بازگو کند سپس تمام تلاش خود را برای رفع آن مشکل انجام دهید.
  7. مثبت اندیشی : سعی کنید همیشه با افراد مثبت نگر و موفق در ارتباط باشید. در زمانی که بازار جهت خرید و فروش خودرو خوب نیست سعی کنید با مثبت اندیشی و قانون جذب بهترین عملکرد را داشته باشید و این را به یاد داشته باشید که شما با هدف مشخصی که برای خود ترسیم کرده اید در حال فعالیت هستید و نباید افکار و انرژی منفی شما را از اهدافتان دور نماید.
  8. استراحت کردن : همیشه به ذهن و بدن خود استراحت کافی را جهت تجدید قوا و آمادگی برای شروع یک روز کاری پر انرژی بدهید. همیشه سعی کنید با حداکثر توان و انرژی مثبت در محل کار حاضر شوید چون این انرژی به همکاران و مشتریان شما منتقل شده و در عملکرد شما تاثیر مستقیمی دارد.
  9. آموزش : به آموزش خود توجه ویژه ای داشته باشید. با توجه به رشد روز افزون تکنولوژی های مختلف در حوزه ارتباطات، نیاز به آگاهی و اطلاع از تمامی این روش ها برای ارتباط با مشتریان بالقوه بسیار مهم است یک کارشناس فروش موفق با به روز رسانی اطلاعات خود در این حوزه می تواند راندمان فروش بالاتری را داشته باشد.

در نظر داشته باشید که برای موفقیت و رسیدن به اهداف خود در آینده باید تمامی موارد ذکر شده در بالا را در کنار هم داشته باشید و تخصص در یک یا چند مورد نمی تواند شما را به هدف نهایی برساند.

ارسال یک دیدگاه

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید

- تبلیغات-

محبوب ترین ها

وضعیت بازار خودرو در تیر و مرداد 1400

وضعیت بازار خودرو در تیر و مرداد ماه 1400 بازار خودرو در تیر و مرداد ماه 1400 به مانند خرداد ماه، با افزایش نسبی قیمت...

بهترین رنگ های خودرو در سال 2020

بهترین رنگ های خودرو در سال 2020 انتخاب رنگ خودرو در کنار انتخاب آپشن، همیشه یکی از دغدغه خریداران خودرو، مخصوصا خودروهای وارداتی بوده است. افراد...

وضعیت بازار خودرو در خرداد 1400

وضعیت بازار خودرو در خرداد ماه 1400 بازار خودرو در خرداد ماه 1400 بر خلاف فروردین و اردیبهشت ماه دچار تکاپوی مختصری بین خریداران و...

وضعیت بازار خودرو در فروردین و اردیبهشت 1400

وضعیت بازار خودرو در فروردین و اردیبهشت 1400 بازار خودرو در فروردین و اردیبهشت ماه سال 1400 به مانند چند ماه گذشته در رکود بسیار...