14 C
Tehran
سه‌شنبه 4 اردیبهشت 1403
No menu items!
خانه نکات مهم تعمیر و نگهداری خودرو ده نکته مهم در نگهداری گیربکس خودروهای اتومات

ده نکته مهم در نگهداری گیربکس خودروهای اتومات

نکات مهم جهت کاهش هزینه نگهداری گیربکس خودروهای اتومات

10 نکته مهم در نگهداری گیربکس خودروهای اتومات

با توجه به قیمت بالای خودروهای اتومات در کشور، نیاز است با رعایت یک سری اصول اولیه طول عمر خودرو را بالاتر آورده و از ایجاد هزینه های بالا در تعمیر و نگهداری خودرو جلوگیری نماییم.

در این مقاله سعی داریم چند نکته مهم و ساده در جهت بالا بردن طول عمر گیربکس خودورهای اتومات را آموزش دهیم.

1-با مطالعه دفترچه فنی یا کارت گارانتی خودروی خود، نوع و زمان مناسب برای تعویض روغن گیربکس خودرو را مشخص کرده و سعی کنید همیشه به موقع روغن گیربکس را تعویض نمایید. معمولا بهترین زمان برای تعویض روغن گیربکس هر 50.000 کیلومتر می باشد.

2-حداقل هفته ای یک بار محفظه نگهداری روغن گیربکس خودروی خود را بررسی نمایید. محفظه روغن گیربکس دارای دو سطح حداقل و حداکثر می باشد که راهنمایی جهت مقدار روغن مورد نیاز در این محفظه می باشد. در بهترین حالت سطح روغن باید نزدیک به سطح حداکثر باشد، در صورتی که سطح روغن گیربکس شما یک دفعه کاهش یافت یا به زیر سطح حداقل آمد نشان نشتی در سیستم روغن گیربکس است و باید هر چه سریعتر به نمایندگی های خدمات پس از فروش خودرو خود مراجعه نمایید.

3-روغن گیربکس خودرو معمولا شفاف و به رنگ قرمز می باشد در صورتی که رنگ آن تیره شد یا بوی سوختگی پیدا کرد مطمنا مشکلی وجود دارد و حتما در زمان مراجعه جهت خدمات دوره ای به کارشناس فنی این مورد را اطلاع دهید.

4-سیستم خنک کننده نقش مهمی در خنک نگهداشتن روغن گیربکس دارد در صورتی که سیستم خنک کننده خودرو شما مشکلی دارد باید سریعا آن را رفع نمایید

5-گیربکس های اتومات شامل قسمت P پارک- D حرکت- R دنده عقب- N حالت خلاص- W حرکت در حالت برفی و زمستانی می باشد. هیچ وقت در حالت W نباید با سرعت بیشتر از 20 تا 30 کیلومتر حرکت کنید چون حرکت در سرعت های بالاتر سبب خورد شدن چرخ دنده های گیربکس می شود.

6-در حالت توقف کوتاه پشت چراغ قرمز یا ترافیک سنگین، نباید گیربکس در حالت N خلاص قرار بگیرد در این صورت استهلاک گیربکس بالا رفته و عمر آن کمتر می شود بهترین حالت قرار دادن در حالت P برای توقف چند دقیقه ای و حالت D و گرفتن پدال ترمز در توقف های کوتاه مدت هست.

7-در زمان حرکت برای تعویض دنده، حتما خودرو را در حالت توقف کامل قرار داده و سپس دنده را عوض نمایید. در غیر این صورت فشار وارد شده به دنده ها سبب شکستگی و کاهش طول عمر گیربکس می شود.

8-در ماه های سرد سال، حتما قبل از حرکت، چند دقیقه ای خودرو را روشن کرده و گیربکس را در حالت P نگهدارید.

9-به هیچ وجه خودرو را در سرازیری در حالت N قرار ندهید چون در این حالت پمپ روغن به صورت صحیح عمل نکرده و آسیب جدی به گیربکس وارد می نماید.

10-در زمان توقف در جاده های شیب دار ابتدا ترمز دستی را کشیده و سپس خودرو را در حالت P قرار دهید این عمل از وارد شدن فشار به گیربکس خودرو جلوگیری می نماید.

با رعایت ده نکته بالا، می توانید طول عمر گیربکس خودرو خود را بالاتر برده و از هزینه های زیاد در آینده جلوگیری نمایید.

ارسال یک دیدگاه

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید

- تبلیغات-

محبوب ترین ها

وضعیت بازار خودرو در تیر و مرداد 1400

وضعیت بازار خودرو در تیر و مرداد ماه 1400 بازار خودرو در تیر و مرداد ماه 1400 به مانند خرداد ماه، با افزایش نسبی قیمت...

بهترین رنگ های خودرو در سال 2020

بهترین رنگ های خودرو در سال 2020 انتخاب رنگ خودرو در کنار انتخاب آپشن، همیشه یکی از دغدغه خریداران خودرو، مخصوصا خودروهای وارداتی بوده است. افراد...

وضعیت بازار خودرو در خرداد 1400

وضعیت بازار خودرو در خرداد ماه 1400 بازار خودرو در خرداد ماه 1400 بر خلاف فروردین و اردیبهشت ماه دچار تکاپوی مختصری بین خریداران و...

وضعیت بازار خودرو در فروردین و اردیبهشت 1400

وضعیت بازار خودرو در فروردین و اردیبهشت 1400 بازار خودرو در فروردین و اردیبهشت ماه سال 1400 به مانند چند ماه گذشته در رکود بسیار...