11.7 C
Tehran
جمعه 10 فروردین 1403
No menu items!
خانه نکات مهم بازار خودرو وضعیت بازار خودرو در تیر و مرداد 1400

وضعیت بازار خودرو در تیر و مرداد 1400

وضعیت بازار خودرو در تیر و مرداد ماه 1400

وضعیت بازار خودرو در تیر و مرداد ماه 1400

بازار خودرو در تیر و مرداد ماه 1400 به مانند خرداد ماه، با افزایش نسبی قیمت خودروهای تولید داخل رو به رو بود ولی این افزایش قیمت فقط توانست خریداران واقعی (کسانی که به هردلیلی نیاز مبرم به خودرو داشتند) را به خرید وادار نماید.

طی بررسی های انجام شده توسط سایت کارپیج، مشخص شد اکثر خریداران از روش های اقساطی برای خرید خودرو خود استفاده نموده اند تا نقدینگی لازم برای خرید را تامین نمایند.

کاهش نقدینگی موجود در بازار که به عوامل مختلفی از جمله، ادامه روند ویروس کرونا و تعطیلات زیاد کسب کارها، عدم وجود خرید و فروش در تمامی بازارهای سرمایه ای کشور و … می باشد سبب شده است مردم توان خرید خودرو یا معاوضه خودرو خود را با یک خودرو کلاس بالاتر را نداشته باشند.

با این حال بعضی از شرکت های تولید کننده خودرو با ارائه سیاست های جذاب فروش و قیمت گذاری مناسب توانستند در این شرایط برای خود مشتری پیدا کنند. مانند طرح های پیش فروش محصولات کرمان موتور که به صورت اقساطی بدون بهره بود و یا پیش فروش تعداد محدودی از خودروهای دیگنیتی و فیدلیتی، توسط گروه بهمن که با قیمتی مناسب ( حدود 300 میلیون قیمت شرکتی با بازار آزاد تفاوت داشت) به صورت اینترنتی اشاره کرد.

قیمت خودروهای وارداتی با توجه به افزایش قیمت دلار از 24.000 تومان به 25.500 تومان در طی این دو ماه افزایش اندکی داشته است ولی همچنان متقاضی یا خریداری برای این خودروها وجود ندارد.

یکی از مهمترین دلایل عدم حضور سرمایه گذاران و خریداران به بازار خودرو، احتمال کاهش قیمت دلار در سال اول دولت آقای رییسی می باشد. این احتمال کاهش قیمت دلار که از نظر ما احتمال آن بسیار اندک می باشد سبب عدم ورود متقاضی به بازار خودرو و ادامه روند کسادی بازار خودرو می باشد.

باید منتظر بود و دید که سیاست های دولت آقای رئیسی چگونه در بازارهای سرمایه تاثیر گذار خواهد بود.

ارسال یک دیدگاه

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید

- تبلیغات-

محبوب ترین ها

وضعیت بازار خودرو در تیر و مرداد 1400

وضعیت بازار خودرو در تیر و مرداد ماه 1400 بازار خودرو در تیر و مرداد ماه 1400 به مانند خرداد ماه، با افزایش نسبی قیمت...

بهترین رنگ های خودرو در سال 2020

بهترین رنگ های خودرو در سال 2020 انتخاب رنگ خودرو در کنار انتخاب آپشن، همیشه یکی از دغدغه خریداران خودرو، مخصوصا خودروهای وارداتی بوده است. افراد...

وضعیت بازار خودرو در خرداد 1400

وضعیت بازار خودرو در خرداد ماه 1400 بازار خودرو در خرداد ماه 1400 بر خلاف فروردین و اردیبهشت ماه دچار تکاپوی مختصری بین خریداران و...

وضعیت بازار خودرو در فروردین و اردیبهشت 1400

وضعیت بازار خودرو در فروردین و اردیبهشت 1400 بازار خودرو در فروردین و اردیبهشت ماه سال 1400 به مانند چند ماه گذشته در رکود بسیار...