26.7 C
Tehran
شنبه 1 اردیبهشت 1403
No menu items!
خانه نکات مهم تعمیر و نگهداری خودرو چند راه کار ساده برای بالا بردن طول عمر خودرو

چند راه کار ساده برای بالا بردن طول عمر خودرو

چند راه کار ساده برای بالا بردن طول عمر خودرو، که رعایت آن از ایجاد هزینه های بالا در آینده جلوگیری می کند.

چند راه کار ساده برای بالا بردن طول عمر خودرو، که رعایت آن از ایجاد هزینه های بالا در آینده جلوگیری می کند.

با توجه به رشد سریع قیمت خودرو در کشور به دلایل مختلف از جمله بالا رفتن قیمت دلار، افزایش تعرفه گمرکات، افزایش هزینه های حمل و نقل، خودرو برای مردم بیشتر از گذشته به عنوان یک کالای سرمایه ای محسوب می شود لذا توجه به آن برای مالکان خودرو از اهمیت زیادی برخوردار شده است.

در این مقاله چند روش ساده جهت بالا بردن طول عمر خودرو و جلوگیری از خرابی های زودهنگام را بررسی می کنیم.

  1. به دفترچه راهنمای خودرو مراجعه کرده و اطلاعات آن را به دقت مطالعه کنید، در این دفترچه شرکت سازنده نحوه صحیح استفاده از آپشن های مختلف خودرو را آموزش داده است. به عنوان مثال در هنگام روشن کردن خودرو در زمستان باید به چه نکاتی توجه نمود.(یک مقاله به صورت مجزا برای این قسمت به زودی منتشر می شود)
  2. به دفترچه گارانتی خودرو مراجعه کرده و تمام اطلاعات مربوط به زمانبندی دوره های مختلف بازدید خودرو را مطالعه و طبق آن جهت بازدید به نمایندگی مراجعه نمایید.
  3. هر ماه یک بار کولر خودرو را روشن کرده و بگذارید چند دقیقه کار کند این عمل باعث مخلوط شدن گاز کولر با روغن شده و از فاسد شدن آن جلوگیری می کند.
  4. باد لاستیک ها را هر هفته چک کنید عدم وجود باد کافی سبب افزایش مصرف سوخت، کاهش هندلینگ خودرو، لرزش خودرو خواهد شد.
  5. در صورتی که خودرو گارانتی ندارد در فواصل زمانی مشخص اقدام به تعویض روغن موتور، روغن گیربکس، روغن ترمز و روغن هیدرولیک نمایید این عمل سبب جلوگیری از خرابی قطعات موتور می گردد.روغن نقش مهمی در خنک کنندگی موتور دارد و به صورت استاندارد باید هر 5000 کیلومتر تعویض شود.
  6. در حد امکان خودرو را در نور مستقیم آفتاب یا باد و باران قرار ندهید در غیر این صورت طول عمر رنگ خودرو کاهش یافته و از کیفیت و شفافیت آن کاسته خواهد شد.
  7. همیشه به رنگ دود خارج شده از موتور خودرو خود باشید. اگر رنگ دود به صورت سیاه باشد نشانه خرابی سنسور اکسیژن است و اگر دود خروجی به رنگ سفید همراه به آب باشد نشانه خراب شده واشر سر سیلندر خودرو می باشد با دیدن این نشانه ها به یک تعمیرگاه معتبر مراجعه نمایید.
  8. همیشه حواستان به نشت روغن های خودرو خود باشد چون نشت این روغن ها از هر نقطه از خودرو نشانه یک خرابی در سیستم خودرو می باشد. برای مثال اگر روغن از سمت سیستم تعلیق نشت کند نشانه عدم کارکرد صحیح سیستم ترمز در آینده نزدیک می باشد.

ارسال یک دیدگاه

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید

- تبلیغات-

محبوب ترین ها

وضعیت بازار خودرو در تیر و مرداد 1400

وضعیت بازار خودرو در تیر و مرداد ماه 1400 بازار خودرو در تیر و مرداد ماه 1400 به مانند خرداد ماه، با افزایش نسبی قیمت...

بهترین رنگ های خودرو در سال 2020

بهترین رنگ های خودرو در سال 2020 انتخاب رنگ خودرو در کنار انتخاب آپشن، همیشه یکی از دغدغه خریداران خودرو، مخصوصا خودروهای وارداتی بوده است. افراد...

وضعیت بازار خودرو در خرداد 1400

وضعیت بازار خودرو در خرداد ماه 1400 بازار خودرو در خرداد ماه 1400 بر خلاف فروردین و اردیبهشت ماه دچار تکاپوی مختصری بین خریداران و...

وضعیت بازار خودرو در فروردین و اردیبهشت 1400

وضعیت بازار خودرو در فروردین و اردیبهشت 1400 بازار خودرو در فروردین و اردیبهشت ماه سال 1400 به مانند چند ماه گذشته در رکود بسیار...