23.9 C
Tehran
جمعه 7 اردیبهشت 1403
No menu items!
خانه خلاصه مهم ترین کتاب ها خلاصه کتاب افسانه استعداد ذاتی اثر جف کالوین

خلاصه کتاب افسانه استعداد ذاتی اثر جف کالوین

رسیدن به موفقیت یک امر اتفاقی نیست

خلاصه کتاب افسانه استعداد ذاتی اثر جف کالوین

کتاب افسانه ذاتی اثر جف کالوین می باشد. در این کتاب نویسنده تاکید می کند که چگونه به بالاترین سطح از استعداد خود برسیم. و اینکه برای رسیدن به موفقیت، استعداد ذاتی وجود اثر چندانی ندارد و این تلاش و پشتکار افراد است که سبب موفقیت آنها می گردد.

انسانها دارای هوش های عقلانی، جسمانی و هیجانی می باشند. هوش عقلانی که همان ای کیو می باشد مربوط به مهارتها منطقی ما می باشد که به عنوان یکی از مهمترین ملاک های آموزشی شناخته می شود و جهت اندازه گیری آن از آزمون ضریب هوشی استفاده می شود ولی داشتن ضریب هوشی بالا دلیل کافی و لازم برای موفقیت نیست و این فقط یکی از پارمترهایی می باشد که می تواند انسانها را به موففیت برساند. ولی دلیل اصلی و مهم برای رسیدن به موفقیت نمی باشد.

در ادامه نویسنده تاکید می کند که موفقیت به هیچ عنوان تصادفی نیست. برای رسیدن به موفقیت های بزرگ باید در یک بازه زمانی 5 تا 10 ساله فقط بر روی یک مورد کاری تمرکز کنید و با توجه به تلاش و پشتکارتان می توانید در آن حوزه خاص به موفقیت برسید.

موفقیت فقط از راه تمرین و تکرار بدست می آید و هر چه زمان بیشتری را صرف یک کار کنید نتیجه کار بهتر خواهد شد. بعد از بررسی های بسیار توسط محققان مشخص شد مهمترین عامل برای موفقیت تمرین کردن می باشد یعنی فرق بین یک شخص موفق در یک حوزه خاص و یک فرد ناموفق، فقط تمرین و تلاش در آن حوزه می باشد. و عوامل دیگری مثل ای کیو تاثیری بسیار کمتری در این رسیدن به نتیجه مطلوب دارند.

تمرین باید طی یک برنامه منظم صورت بگیرد. تمرین و تلاش در صورتی که حساب شده نباشد نمی تواند اثر بخش باشد. مثلا اگر قرار است زبان انگلیسی خود را تقویت کنید باید تمرینات خود را طی بازه های زمانی مشخص در طول روز به صورت دائم انجام دهید. در صورتی که این تمرینات مدون نباشد مطمنا اثر بخش نخواهد بود.

برای اینکه بتوانید در یک حوزه خاص به موفقیت برسید نیاز دارید که مفاهیم پایه را آموخته باشید و سپس با تمرین و ممارست در کار رشد کنید. برای همین افرادی که به تازگی وارد کسب و کاری شده اند نمی توانند در کار خود به موفقیت بزرگی دست یابند.

برای رسیدن به مهارت هر چه در سن پایین تر شروع کنید زودتر به موفقیت می رسید چون انسان ها در دوران جوانی انرژی و توانایی بیشتری برای یادگیری دارند. در سنین بالای 50 سال، یادگیری با سرعت کمتری حاصل می گردد.

انگیزه درونی یکی از مهمترین عوامل جهت رسیدن به موفقیت است. در صورتی که شما دارای انگیزه دورنی بالایی باشید می توانید با تمام وجود تلاش کرده و به تمرینات منظم خود ادامه دهید و در این راه خسته نمی شوید تا به تمام اهداف خود دست یابید.

برای رسیدن به موفقیت در تمامی زمینه ها در زندگی خود، باید بدانید دقیقا به دنبال چه چیزی هستید و هدف شما باید شفاف و مشخص باشد بعد از مشخص شدن هدف ، می توانید تمرینات خود را بر روی آن هدف متمرکز کنید.

و در آخر نویسنده باز تاکید می کند هیچ کشفی یا دست آورد بزرگی به صورت یک دفعه ای و اتفاقی صورت نگرفته است و در پشت ظاهر آن تلاش و تمرین بسیار و آشنایی کامل با قوانین و علم حاکم بر آن پدیده وجود داشته است. و استعداد ذاتی افراد هیچ تاثیری بر موفقیت آنها نداشته است.تمرینات حساب شده با برنامه ریزی دقیق برای رسیدن به موفقیت ضروری است.

ارسال یک دیدگاه

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید

- تبلیغات-

محبوب ترین ها

وضعیت بازار خودرو در تیر و مرداد 1400

وضعیت بازار خودرو در تیر و مرداد ماه 1400 بازار خودرو در تیر و مرداد ماه 1400 به مانند خرداد ماه، با افزایش نسبی قیمت...

بهترین رنگ های خودرو در سال 2020

بهترین رنگ های خودرو در سال 2020 انتخاب رنگ خودرو در کنار انتخاب آپشن، همیشه یکی از دغدغه خریداران خودرو، مخصوصا خودروهای وارداتی بوده است. افراد...

وضعیت بازار خودرو در خرداد 1400

وضعیت بازار خودرو در خرداد ماه 1400 بازار خودرو در خرداد ماه 1400 بر خلاف فروردین و اردیبهشت ماه دچار تکاپوی مختصری بین خریداران و...

وضعیت بازار خودرو در فروردین و اردیبهشت 1400

وضعیت بازار خودرو در فروردین و اردیبهشت 1400 بازار خودرو در فروردین و اردیبهشت ماه سال 1400 به مانند چند ماه گذشته در رکود بسیار...